Slösa bort tid...

Här sitter jag i mitten av min första "semester"vecka... jag har gått igenom ett register av känslor på dessa korta dagar.
 
"Slösa inte bort semestern på att bara läsa bok!" "Slösa inte bort tiden på att bara vara" "du borde göra något vettigt!" "Gör meningsfulla saker!" "Träffa folk" "ta chansen och leta en dejt" "faan utnyttja din barnledighet!" 
 
Detta hamrar i mitt huvud! En massa "jag borde" "jag borde inte"... Men så sitter jag här vid mitt köksbord, ensam och väntar på att middagen för dagen ska bli klar. Jag har inte storstädat eller tvättat fönsterna som jsg tänkt. Jag har inte rensat eller fixat eller nåt sånt... jag har läst ut en bok på 2 dagar, jag har sett en hel säsong av Orange is the new black, så jag kan börja på den senaste säsongen. Jag har dock tvättat men inte allt som jag tänkte, jag har även städat och fixat på 1 av mina två toaletter... Men så kom ångesten av att inte gjort tillräckligt! Av att inte gjort rätt saker! 
 
Mår jag bra? Ja. Är jag stressad av en nödvändig anledning? Nej. Gör jag rätt som bara tar det lugnt och gör det jag känner för just den här stunden? Ja! 
Så va faan varför skapar jag en ångest jag inte behöver?? Jag skapar problem när det inte finns några... 
För ska jag vara ärlig så är jag rätt så nöjd och glad. Jag mår bra, jag vet att Linnea mår bra och har det riktigt roligt där hon är med sin pappa. Jag har ett bra liv där jag är nu. Så nu ska jag andas, äta god mat och återgå till att bara vara och försöka stänga ute rösten som säger att jag slösar bort min tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: